„Разчупи формалното образование"
Анализ на резултатите от Анкета №1 и Анкета №2 за осведомеността на
учениците с цел проучване по проект „Разчупи формалното образование“
В проучването участваха 30 ученици от начален (III,IV
клас), прогимназиален (V,VIклас) и гимназиален етап (IX,X клас), избрани на случаен принцип.
На въпросите от Анкета №1, учениците отговориха по следния
начин:
На въпроса „Харесва ли ви традиционното обучение в училище?“
60% от учениците в начален етап са
отговорили с „ДА“. 80% от запитаните желаят обучението да
бъде променено по някакъв начин; всички са заявили желание да учат под формата
на игра. 80% искат да научат повече
за неформалното образование.
Учениците от прогимназиален етап са отговорили по следния
начин: на въпроса „Харесва ли ви
традиционното обучение в училище?“ „ДА“
са казали 70%. От десет деца, девет
желаят обучението да бъде променено по някакъв начин; всички са заявили желание
да учат под формата на игра, а 70% искат да
научат повече за неформалното образование.
На първият въпрос 90% от учениците в гимназиален етап са отговорили с „ДА“. Всяко дете желае обучението да бъде
променено по някакъв начин и да учи под формата на игра. 90%
искат да научат повече за неформалното образование.
На въпросите от Анкета №2, учениците дадоха следните отговори:
На въпроса „Изчерпателно ли беше представянето на проект
„Разчупи формалното образованието?“ 70% от учениците в начален етап са отговорили с „ДА“. 90% от запитаните смятат, че по-лесно се усвоява
материала, представен под формата на игра; всички биха предпочели по-често да
учат под формата на игра. При представянето на четири игри, 20% са харесали играта „Снежна топка”
най-много, други 20% предпочитат „Най-добрият владетел”, 40%- „Тик и ток”, и всеки пети- „Три
истини и една лъжа”.
Учениците от прогимназиален етап са отговорили по следния
начин: на въпроса „Изчерпателно ли беше
представянето на проект „Разчупи формалното образованието?“ 80% са отговорили с „ДА“. 80% от запитаните смятат, че по-лесно се усвоява
материала, представен под формата на игра; всички биха предпочели по-често да
учат под формата на игра. При представянето на четири игри, 40% са харесали играта „Снежна топка”
най-много, всеки десети предпочита „Най-добрият владетел”, 40%- „Тик и ток”, и всеки десeти- „Три истини и една лъжа”.
Учениците от гимназиален етап са отговорили по следния
начин: на въпроса „Изчерпателно ли беше
представянето на проект „Разчупи формалното образованието?“ 80% са отговорили с „ДА“. Всички запитани смятат, че по-лесно се
усвоява материала, представен под формата на игра и биха предпочели по-често да
учат под формата на игра. При представянето на четирите игри, всеки десети е
харесал играта „Снежна топка” най-много, 30% предпочитат „Най-добрият владетел”, всеки пети- „Тик
и ток”, и 40%- „Три истини и една лъжа”.
Няма коментари:
Публикуване на коментар